Helg!

Igår åkte Elna ut till landet med sin farmor och farfar så att jag och älsklingen fick en kväll/natt för oss själva. Vi har nämligen vart tillsammans i 3 år nu!! :) Sjukt vad tiden går fort.. Eftersom vi båda två jobbade igår så hade vi planderat att det skulle bli lite vin och räkor på kvällen för att sedan övergå till ost och kex :)) Min hals har vart konstig i snart 2 månader nu och igår efter jobbetvar det som att hela tungan svullnade upp och domnade bort, så jag gick direkt till ds akuten som sa att dominte såg någonting i halsen och att jag skulle ringa till husläkar jouren istället. Begav mig av till bussen och känd att det blev värre, så när jag kom hem och ringde till jouren så kunde jag knappt prata längre. Vi lyckades kommunicera iallafall och hon sa att det inte var så stor idé att åka dit, för dom skulle skicka mig till KS iallafall. Så det blev en tripp dit istället. Fick vänta ett tag tills det blev min tur, men när jag kom dit så tittade hon på mig och sa att jag fick sätta mi i 3min så får jag komma in och prata med en sjuksköterska direkt. Dom trodde att det var en allergisk reaktion, men jag är inte allergisk mot något, så det blev ju uteblivet. Dom tog även ett snabb crp och skulle se om jag hade någon inflammation, men det var som det skulle. Blev inskickad till ÖNH nästan direkt och dt visade sig inte vara någonting. Blodproverna där visade en liten liten infektion, en mindre svullnad i tungan. Hon sa att jag kmmer ha sjuihelvetes ont i halsen om ett par dagar och att det bara är att åka in igen om det kommmer tillbaka. Blev liggandet med smärtstillande i droppform och fick kortison så att jag kunde prata och andas ordentligt. Känner att det börjar om igen nu påmorgonen och att jag börjar få kramp i tungan. Tur man jobbar på sjukan så man kanske kan tigga lite smärtstillande nu när man ska till jobbet! Nog med problem. imorgon fyller min undebara tös hela 2 år! Blir en sväng förbi landet och ge henne den stora, fina kanan vi köpt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0