Är det att överdriva?

Jag vet inte om jag överdriver eller inte. Känner alla mammor såhär?
Elna har nu 40+ i temp, är blek som ett spöke i ansiktet, pulsen ligger på 165/min så hon andas rätt snabbt och hon har 36 andetag/min. Hon har mycket slem i lungorna (som dom bekräftat tidigare) och hostar väldigt mycket. Beror allting på febern? Det verkar ju inte bli bättre av alvedon iallafall!
Var ju inne på Ds tidigare som jag skrev, men det hjälper inte. Dom tog ju inga tester på henne!
Elna har ju haft hög feber förut, men det känns verkligen i hjärtat när jag ser hur dåligt hon mår.. Hon skriker när hon sover också.. men det måste väl vara ett "bra" tecken så hon inte är medvetslös?!

Att man ska nojja så mycket..

Rekommenderar er inte att åka till DS barnakut om ni vill ha bra och proffessionell hjälp. Har vart där ett par gånger och haft en bra läkare hittills som lyssnat och tagit oss på allvar. Ständigt hoppas man på en förbättring.

Det känns lite som att man inte blir tagen på allvar. Är det för att vi är unga föräldrar? Dom ser ju på Elna att hon att utslagen! Visst att man får mycket sjukdomar från dagis, men Elna hinner ju knappt vara där. Hon är borta minst 2veckor/månad för att hon har öroninflammationer, hudinfektioner eller hög feber. Det är något som inte stämmer och jag sak tamig fan ta reda på vad!

hej!

Kommentarer
Postat av: Syster Emelie

Det är INTE att överdriva! Jäkla skitläkare.

Åk till en annan barnakut.

Jag kan ringa kerstin. Hon är inte läkare men hon vet om det är normalt eller inte.

Jag känner mig jätteorolig för det här. 40+ i feber är totalt för mkt plus öroninflammation m.m. Speciellt det där med andningen.....

Kommer inte kunna sova nu.

Be niklas ta ledigt och åk in till en BRA barnakut.

2011-02-06 @ 02:15:36
Postat av: Sofie

Veronica. Det är inte att överdriva. Alla mammor i samma sits som du skulle reagera exakt likadant. Tycker ni ska åka in igen om hon inte blir bättre snart, stackars Elna.

Tänker på er mina fina vänner.

2011-02-07 @ 20:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0