Elna

Min fina Elna. För bara någon timme sen ställde hon si från golv till säng och klättrade upp och satt sig där. Ni anar inte hur STORT det är för oss. För henne! Min lilla flicka börjar bli så stor nu! :D
Nu äntligen börjarallting lossna och hon lär sig mer och mer.

Kunde förresten inte hämta ut några näringsdrycker till Elna idag :(
Först fick jag (av okänd anledning) gå upp till barnläkarna och hämta receptet.. tycker ju att dom hade kunat skicka det till apoteket som vanligt.. sen när jag kom dit så fanns det ingen streck kod på papperet så hon som jobbade där fick krångla en massa med det.. Sen sa hon att det är en beställningsvara.. Det är 100-tals personer som dricker såna, små barn som gamla människor. Bör dom då inte finnas inne på apoteket hela tiden? Skäms på er!
Hon var inte speciellt duktig heller..  det var ett äldre par framför mig, när dom hade fått sin hjälp så klickade hon fram nästa nummer (som då var jag) och när jag kommer fram i kassan och lägger fram recetpet säger hon att jag ska vänta lite, medans hon går fram till det äldre paret och hjälper dom att välja tuggummin och halstabletter!? Dom var för i helsicke klara, vill dom ha mer hjälp så kan dom väl ta en ny lapp då. Det var ju inga andra där!!
Sen när vi började prata om beställningarna av dryckerna så frågade jag om jag ska komma dit eller om dom hör av sig, Fick då till svar att dom ringer. Sen sa hon "vi kan skicka ett sms istället om du vill?" men jag sa att det ät bättre att dom ringer mig så kan jag komma dit på en gång.. Då svarade hon " Nej. vi skickar ett sms.." Men hallå? ÄR JAG KUND? SKA JAG FÅ BESTÄMMA HUR JAG VILL BLO KONTAKTAD OM DET FINNS FLER ALTERNATIV? Din satkärring. Hon frågade dessutom om det var bråttom att få dom och jag svarade med att det inte är brådis, men bra om vi får dom så snart som möjligt. Sen frågade jag hur lång tid det tar innan dom kommer in. " det tar inte så lång tid." GAH!

Vissa människor klarar jag bara inte av!

En jag klarar av för jämnan är min lilla tjej ( vem annars?) ;) Titta här hur gosigt hon sover, det är inte så konstigt att man inte fick plats i sängen.. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0