Då har man gjort bort sig för hela veckan då! ;)

Skulle gå och handla till en madame på bolaget idag.. Hon ville ha ett rött lantvin. Virrig som hon kan vara så sa hon att det hette spanska flugan.
Jaha, tänkte jag. Det låter ju bekant, så det hittar jag nog.. (pucko!)

Väl inne på bolaget så vandrar jag omkring ett bra tag och hittar såklart ingenting..
Frågar en snubbe som jobbar där. Han brister ut i skratt och frågar om jag kommit fel, harklar sig och frågar om det inte är någon..ehm.. teaterföreställning eller något?
Han knuffar mig i armen och skrattar och visar mig sedan lite andra viner jag kanske kan köpa istället.
DÅ KOMMER JAG PÅ DET! Fyfan vad generad jag blev. Spanska flugan är för er som inte vet det, ett "medel" som ökar sexlusten hos kvinnor..
Fy vad pinsamt!
Han i kassan tittade fundersamt på mig som kom alldeles pionröd i ansiktet och skrattade så jag höll på att dö.. Kan ju lägga till att han genast frågade efter mitt leg då ;) haha! SÅ kan det gå gott folk!
Hittade iallafall det rätta vinet och tanten skrattade bra mycket när jag berättade för henne vad som hade hänt.. :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0