Lika eller olika?

Är vi människor verkligen så lika som det sägs? Eller är vi helt olika? Jag menar, jag väljer att leva på mitt vis, tryggt och glatt. Men andra väljer att gå den andra vägen och leva bland hot, oroligheter och depression. Det är konstigt vilka vägar vi väljer att gå. Förhoppningsvis kommer man ur alla elakheter och kan börja leva i trygghet, ha ett roligt och lärorikt, inspirerande liv. Jag tror ändå att vi människor kom till jorden för att befolka oss (bland annat), men för att ta sig framåt i livet så måste man först gå massor av år i skolan, sen ska man jobba och slita, ta hand om ungar OCH sig själv. När har man egentligen tid att roa sig, bara vara? Det är en av anledningarna till att jag tycker att man ska gå rätt väg i livet - då får man ju allt i ett och samma paket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0